Monday, April 18, 2016

"Cartea Junglei": o reintrepretare vizual impresionanta a povestii lui Mowgli

O noua ecranizare a deja celebrei povesti scrise de Rudyard Kipling a ajuns si pe marele ecrane din Romania din 15 aprilie 2016 si ofera o experienta placuta, atat pentru copii, cat si pentru adulti. Filmul, doar unul dintr-o serie de animatii transformate in live action in ultima vreme (Cenusareasa, Alice in Tara Minunilor, Tarzan, Maleficient), impresioneaza din punct de vedere vizual si promite o aventura interesanta, dar intunecata, prin jungla, alaturi de animalele mult iubite.

"Cartea junglei" este regizat de Jon Favreau (cunoscut pentru implicarea sa in filmele Iron Man, si nu numai), dupa un scenariu scris de Justin Marks, si este vizual superb, desi un pic cam intunecat: CGI-ul arata ciudat in anumite momente, mai ales cand vine vorba de animale, dar presupun ca este normal, avand in vedere ca majoritatea au fost adaugate post-productie. Povestea este un pic schimbata fata de carte, dar intr-un mod convenabil si interesant. Focul este cunoscut ca fiind Floarea Rosie si este lucrul de care absolut toate animalele se tem; acesta este, de asemenea, si principalul motivator a lui Shere Khan in conflictul sau cu Mowgli si ceata de lupi.

Neel Sethi, pustiul care il joaca pe Mowgli, este la al doilea rol din viata lui si face o treaba buna. Este convingator, simpatic, plin de energie, inteligent si foloseste trucuri pentru a se descurca in jungla, trucuri pe care animalele nu le pot face, si asta il scoate in evidenta mai mult decat ar trebui. Celelalte personaje au doar un scop ajutator in dezvoltarea puiului de om, dar nu poti sa nu ii iubesti. Bagheera, pantera, reprezinta vocea ratiunii, in timp ce Baloo, ursul, te indeamna la prostii. Ambii au insa o inima mare si sunt uniti de afectiunea pe care o au fata de Mowgli.

In animatii si filme de genul asta iti dai seama ca vocea conteaza extrem de mult. In cazul de fata nu cred ca ar fi putut alege mai bine rolurile lui Shere Khan, interpretat vocal de Idris Elba, Bagheera- Ben Kingsley, Baloo- Bill Murray, Kaa- Scarlett Johansson si King Louie- Christopher Walken. Idris Elba, in mod special, transmite prin vocea lui Shere Khan putere si intimidare la cote maxime, infricosand intreaga jungla. La capitolul muzica, desi nu au introdus toate cantecele filmului original facut de Disney, am fost extrem de bucuroasa ca le-au inclus pe cele mai simpatice: Bare Necessities si King of Jungle/I wanna be like you.

La sfarsit de zi, "Cartea Junglei" este un film bun, vizual interesant, bine realizat, care va castiga admiratia spectatorilor pe moment, dar care nu va ramane prea mult in mintea acestora. 2 ore petrecute in mod placut, dar nu memorabil.

Filmul este distribuit de Forum Film Romania si poate fi vizionat in cinematografele romanesti incepand cu 15 aprilie 2016 in format 3D (subtitrat si dublat), IMAX 3D si 4DX 3D (subtitrat).