Thursday, March 6, 2014

[Recenzie][Muzica] 3 albume de nota 9-10 in Februarie 2014?! Sa vedem....


Urmaresc zilnic cateva site-uri importante de muzica: DIY, Pitchfork, NME, Drowned in Sound etc.
Stiu cat de greu dau note precum 9/10 sau chiar 10/10, asa ca imi intelegeti mirarea cand am vazut ca urmatoarele trei albume au luat nota maxima (sau foarte aproape) de la cei mai aprigi critici de muzica. M-au facut curioasa, asa ca am zic sa ascult si eu aceste "mirifice" albume care primesc laude in stanga si dreapta.

Parerea mea, subiectiva bineinteles, in continuare:


Angel Olsen- Burn your fire for no witness
Nota mea: 7/10

Desi probabil nu ati mai auzit de ea pana acum, Angel Olsen nu reprezinta o noutate pentru lumea muzicii. "Burn your fire for no witness" este al doilea album al cantaretii americane si o aduce, in sfarsit, in atentia publicului (cel putin a jurnalistilor si mediei interesate de indie).

Daca ar trebui sa o descriu intr-o fraza, as spune ca este un Leonard Cohen feminim cu un sound folk, usor indie, "blocata" in anii 60-70. Spun acest lucru cu admiratie, pentru ca are o voce extrem de frumoasa, deosebita, si ne ofera in acest album unele dintre cele mai sensibile, bine gandite si frumoase versuri pe care le-am auzit. In acelasi timp, ascultand albumul, am simtit ca nu pot asculta versurile cu adevarat, sa le pot aprecia cum trebuie, pentru ca vocea ei nu este destul de clara, dar in acelasi timp, mult prea fascinanta ca sa pot sa le dau atentie.

Problema ei este ca productia simpla, minimalista, directia generala a albumului, de fapt, nu este una fascinanta sau atragatoare. Este un album bun de ascultat seara, inainte de culcare, sau in momente de melancolie, dar cu siguranta nu va ataca topurile muzicale si nu o vom vedea prea des pe la TV. Cred ca va ramane in semi-obscuritatea in care sta si acum, dar nu pare sa o deranjeze acest lucru si nici nu ar trebui. Daca ea este artistul care doreste sa fie, daca este autentica in ceea ce face, atunci totul este ok.

Daca vi se pare interesant ce v-am spus mai sus, incercati cu incredere Hi-Five, High&Wild, Dance slow decades, Forgiven/Forgotten (una din piesele mai indie rock ale albumului) si White Fire (pentru cei in cautare de o piesa dark&moody).

Bonus: Live session with Angel Olsen- versiunea acustica a melodiilor de pe album

St Vincent- St Vincent
Nota mea: 9/10

Inca de la primele acorduri realizezi ca St Vincent nu este o diva pop obisnuita, sau o indie girl neinteleasa. Nu, St Vincent este speciala, este interesanta si ofera ascultatorilor un pic mai mult decat melodii clasice pop despre iubire. Pe masura ce asculti albumul ei, ai senzatia ca poti..."vedea", intr-un fel, muzica si povestea din spatele ei. Cantecele ei sunt...vizuale, daca as putea sa le descriu in modul asta; ele pot fi usor transformate in filme sau videoclipuri artistice.

Albumul, desi se indeparteaza usor de pop, nu este unul hipster sau greu de inteles. "St Vincent" este catchy, interesant si un pic goth pe alocuri, datorita vocei deosebite a lui Annie Erin Clark (nascuta in 1982, momentan locuieste in Manhattan).

Categoric merita incercat, mai ales Rattlesnkae, Prince Johnny, Huey Newton

Wild Beasts- Present Tense
Nota mea: 6/10

Din cele trei albume discutate astazi, "Present Tense" este cu siguranta cel mai "overrated" din punctul meu de vedere. Desi recunosc ca soundul lor este interesant si deosebit (pe alocuri), nu m-a impresionat absolut deloc.

Daca vreti sa va descriu albumul, as spune ca este....."nothing out the ordinary". Da, sunt similari in anumite privinte cu Arcade Fire (ultimul album) sau Tame Impala, dar pentru mine, cel putin, nu a fost nicio piesa care sa iasa in evidenta, nimic care sa ma trezeasca. Am ascultat albumul cap coada si la cel putin 6 din 11 piese am notat "same old", "nothing new", in sensul ca aveau acelasi sound si nu ieseau din tiparul prestabilit. Unele mi-au placut, recunosc: "Pregnant pause", "A simple beautiful truth", poate chiar si "Past perfect".

Insa per total nu inteleg appeal-ul albumului. Tipul are o voce interesanta si muzica lor este destul de relaxanta, dar din nou, asta nu inseamna ca vor avea succes comercial. Good background music, cum imi place mie sa zic, dar in niciun caz exceptional.


Voi ce ati mai ascultat in ultima vreme?

No comments:

Post a Comment