Friday, February 21, 2014

BRIT Awards 2014


Odata luat "microbul britanic", daca se poate spune asa, nimic nu te poate vindeca. UK music, UK sweets, UK guys, UK places, totul este...pe gustul meu, cel putin, si mi-e dor de Londra (am locuit acolo timp de un an). In plus, avand in vedere ca momentan 80% din muzica pe care o ascult e din UK, logic am fost interesata de premiile BRITS 2014 care au avut loc acum doua zile.

Ce s-a intamplat? Pai marii castigatorii au fost One Direction si Arctic Monkeys, fiecare cu 2 premii luate. Doua formatii total diferite, dar doua formatii care au parte de succes international si nu pot fi ignorati. Daca One Direction a castigat Global Success si Best Video, AM au urcat pe scena pentru a lua premiile Best Group si Best Album, fiind a treia oara cand reusesc acest lucru. Discursul lui Alex Turner, vocalist AM, dupa castigarea Best Album este destul de interesant, mai ales pentru ca a impartit audienta in doua tabere: PRO Alex ("rock and roll never dies", "sunt de acord", "tipul e un geniu" etc) si CONTRA Alex ("tipul e un dobitoc", "e beat crita", "e infumurat" etc). Mie una mi-a placut, desi chiar pare beat, am inteles ce a vrut sa spuna si chiar cred ca "rock and roll never really dies". Mai jos gasiti transcrierea discursului si video-ul in cauza.
sursa foto: ITV

In alta ordine de ei, daca anul trecut Ben Howard si Emeli Sande au luat majoritatea premiilor, anul acesta am avut parte de un mix mai bun, insa continua "traditia" de a avea, in mare parte, nominalizati si castigatori incepatori, doar cu un album la activ, exceptia evidenta fiind Arctic Monkeys. M-am bucurat sa vad ca Bastille a luat Best Breakthrough, au avut un an foarte bun, iar Lorde ca International Female....nici nu a intrat bine pe piata muzicala, ca deja ma enerveaza, dar ii inteleg appeal-ul.

Saptamana viitoare au loc premiile NME, o alta ceremonie importanta pentru orice iubitor de muzica (in special indie si rock) din UK, dar nu numai. Nu e greu de crezut ca Arctic Monkeys vor lua cel putin 1 sau 2 premii, dar surprize pot aparea cu siguranta. Revin cu un edit dupa ceremonia  de pe 26 februarie sa va spun cine si ce a castigat.

Pana atunci, castigatorii BRITS 2014 si speech-ul lui Alex Turner mai jos:

British group
Arctic Monkeys

British album
Arctic Monkeys, AM

British single
Rudimental, Waiting All Night

British female
Ellie Goulding

British male

David Bowie

British breakthrough
Bastille

International group
Daft Punk

International male
Bruno Mars

International female

Lorde

Critic's choice award
Sam Smith

Global successOne Direction

British video

One Direction, Best Song Ever

Alex Turner "That rock & roll, eh? That rock & roll, it just won’t go away. It might hibernate from time to time and sink back into the swamp. I think the cyclical nature of the universe in which it exists demands it adheres to some of its rules. But it’s always waiting there, just around the corner, ready to make its way back through the sludge and smash through the glass ceiling, looking better than ever. Yeah, that rock& roll, it seems like it’s fading away sometimes, but it will never die. And there’s nothing you can do about it. " 






Later edit: Au avut loc si premiile NME, unde Arctic Monkeys, a dominat, din nou, lista de premianti. Mai multe detalii si lista completa de castigatori aici 

No comments:

Post a Comment