Thursday, October 24, 2013

[Festival de Film] Les Films de Cannes à Bucarest – Ediția a IV-a

Filmul este, cu siguranta, una dintre pasiunile mele. Cat am fost plecata la studii in Londra am avut un blog dedicat in engleza, unde vorbeam atat despre ultimele aparitii din cinematograf, cat si despre ce mai vedeam in timpul liber. Prin intermediul lui mi-am cultivat o cultura generala de filme relativ ok si acum stiu ce sa apreciez sau care merita vazut. Nu sunt experta si nici nu ma consider in masura sa dau recomandari, dar imi stiu gusturile si preferintele in materie de actori, regizori, tipuri de povesti, si astfel imi e mai usor sa aleg. 

Cat am fost in Londra, aveam acces usor la majoritatea filmelor, insa odata intoarsa in Bucuresti, nu am avut aceleasi oportunitati. E greu sa prinzi indie movies in tara, asa ca festivalul Les Films de Cannes a Bucarest este exact pe gustul meu.

Ma bucur sa vad ca in perioada 25-31 octombrie 2013, cinematografele Studio, CinemaPRO și Elvira Popescu din București vor găzdui cea de-a IV-a ediție a evenimentului “Les Films de Cannes à Bucarest”! Festivalul va oferi spectatorilor ocazia de a vedea filme care au fost vizionate si premiate la Cannes anul acesta, iar eu mi-am ales deja 4 pentru care voi lua bilet:


La Vie D'Adele - Chapitre 1 & 2 (Blue is the Warmest Colour)- regizat de Abdellatif Kechiche
Distributie: Léa Seydoux, Adèle Exarchopoulos, Salim Kechiouche, Aurélien Recoing
Poveste: Inspirat de romanul grafic Le Bleu est une couleur chaude, de Julie Maroh, filmul le are ca protagoniste pe Adèle (Adèle Exarchopoulos) și Emma (Léa Seydoux), două adolescente care descoperă împreună iubirea, dorința și suferința.


Inside Llewyn Davis- regizat de Ethan Coen & Joel Coen
Distributie: Oscar Isaac, Carey Mulligan, John Goodman, Garret Hedlund, Justin Timberlake
Poveste: Inside Llewyn Davis este o incursiune în lumea muzicii folk din New York-ul anilor 60.


Nebraska- regizat de Alexander Payne
Distributie: Bruce Dern, Will Forte, June Squibb
Poveste: Un bătrân care, convins că a câștigat lozul cel mare la o improbabilă tragere la sorți prin corespondență, caută să ajungă în Nebraska pentru a-și lua premiul. Familia, îngrijorată de ceea ce percepe ca fiind un început de senilitate, intenționează să-l ducă la un azil, însă unul dintre fii îi face voia. Pe drum, bătrânul îl obligă să oprească pentru câteva zile în orașul natal din Nebraska, unde își regăsește întreg trecutul.


Only Lovers Left Alive- regizat de Jim Jarmusch
Distributie: Tom Hiddleston, Tilda Swinton, Mia Wasikowska, John Hurt, Anton Yelchin
Poveste: Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați a căror istorie de amor durează de cel puțin câteva secole. Actualmente, el este un muzician underground profund deprimat din cauza drumului pe care a apucat-o omenirea, ea, o femeie puternică și enigmatică care locuiește în Tanger. Când se reîntâlnesc, idila lor e perturbată de sosirea surorii ei mai mici (Mia Wasikowska), o tânără pe cât de extravagantă, pe atât de incontrolabilă.

Mai multe detalii despre festival, filmele prezentate si cum se pot achizitiona bilete pe http://www.filmedefestival.ro 

No comments:

Post a Comment