Wednesday, October 2, 2013

Albumele lunii Septembrie 2013

Luna Septembrie a adus o serie de albume noi, majoritatea foarte bune, care ma ajuta in ultima vreme sa trec mai usor peste ziua plina de task-uri, mailuri si telefoane. De la preferatul meu, AM- Artic Monkeys, pana la cele care m-au dezamagit partial (The 1975- The 1975), dar si unele care m-au surprins placut (Kings of Leon- Mechanical Bull), mai jos aveti o selectie a celor care merita incercate.

Septembrie a inceput cu mult asteptatul album de debut The 1975 (2 septembrie). Prima oara am auzit de ei prin aprilie, mai, odata cu anuntarea line-up-ului Summer Well. Initial pe lista, acestia au refuzat festivalul romanesc in favoarea unuia japonez. Anyway, saptamanile au trecut, i-am ascultat din ce in mai des (uneori chiar obsesiv), iar melodiile promovate erau speciale. Asteptam cu nerabdare albumul. Apoi a fost lansat si mi-am dat seama ca single-urile din playlistul meu erau singurele puternice de pe LP. Nu este un album slab, ci chiar interesant din multe puncte de vedere, pentru ca are un mix surprinzator de stiluri muzicale (indie rock, cu r&b, cu un feel de anii 80), dar unele melodii sunt pur si simplu....fillers. Sau, oricat de oribil suna, nu sunt destul de catchy. "Money" e un pic prea 80s, "The talk"- o coordonare proasta intre tobe si chitari. "Heart out" si "Settle down" imi plac, dar sunt asemenatoare.
Nu renunt insa la 1975, o sa le mai dau o sansa.

Download: The City, Chocolate, Sex, Heart Out.
Bonus: Incercati Me, You, HeadsCarsBending de pe EPurile precedente


Arctic Monkeys- "AM"
Albumul Arctic Monkeys a fost, cu siguranta, unul dintre preferatele mele in luna septembrie. Stilul lor a evoluat si prin noul LP ofera publicului o varietate interesanta de melodii, de la acel sexy "Do I wanna know", la romanticele "Fireside" si "I wanna be yours", pana la memorabile "Why'd you only call me when you're high" si "Arabella". Eu il am deja pe CD si il ascult aproape in fiecare dimineata in masina. Merita incercat!

Download: Do I wanna know, Arabella, Fireside, Why'd you only call me when you're hight?, One for the road, R U Mine?
Bonus: Un cover hip hop, marca Arctic Monkeys- de vazut


Cosmo
Cosmo este un proiect deosebit produs de Felix White- rhythm guitarist la The Maccabees. Acesta a creat un EP de 5-6 piese cu ajutor vocal de la Florence&the machine, Jessie Ware, Jack Penate si altii. Este cu siguranta unul dintre cele mai interesante, complexe si deosebite albume/piese pe care le-am ascultat in ultimul timp. Liniile melodice ies din tiparul indie rock, chitarile suna incredibil de bine, iar vocile puternice iti atrag atentia. Recomand cu caldura acest proiect marca Felix White (The Maccabees).

Download: Midnight (cu Florence Welch), Yalla, Swarm


Kings of Leon- "Mechanical Bull"
Eu am descoperit KoL odata cu albumul "Only by the night", si m-am indragostit de stilul rock, un pic sexy, un pic raw, intreg LP fiind unul reusit din punctul meu de vedere. "Mechanical Bull", lansat in septembrie 2013, nu este la fel de bun, dar nici rau nu este. Mi se pare ca este un mix mare de stiluri, cu treceri de la rock dinamic (Don't matter), la balade (Beautiful war), cu cateva melodii interesante si deosebite presarate prin playlist, "Supersoaker" fiind una dintre ele care imi place mult de tot. Ok, recunosc, per total, nu este un album compact sau echilibrat, nu are o directie clara, dar mie imi plac oricum; piesele, individual considerate, sunt reusite.

Download: Super soaker, Rock city, Wait for me, Beautiful War, Temple


London Grammar- "If you wait"
Albumul de debut London Grammar a fost soundtrackul perfect pentru zilele ploioase de sfarsit de septembrie. Liniile melodice simple, vocea absolut deosebita a solistei, versurile melancolice, toate aceste detalii te relaxeaza si te ajuta sa te concentrezi. Wasting my young years si Strong, single-urile deja lansate, sunt cele mai puternice melodii de pe album, dar vei fi incantant si de Nightcall si Metal&Dust, printre altele. Un album necesar oricarui iubitor de muzica, pentru a fi ascultat in momente stresante sau melancolice, dar nu numai.

Download: Hey now, Wasting my young years, Sights, Strong, Nightcall, Metal&Dust


Haim- 'Days Are Gone'
Nu sunt o mare fana Haim, poate pentru ca le vad peste tot. Pe orice site de muzica indie, la orice festival, pe orice lista de recomandare. In plus, 2 din cele 3 tipe imi sunt antipatice. Dar nu pot sa neg talentul lor. Melodiile sunt simple, dar catchy si cu un feel indie foarte dezvoltat, very 80s, si vocea tipei este extrem de interesanta. Unele melodii ies din tipar (My song 5, Let me go), dar per total au un sound unitar si cool. Albumul lor este un partener perfect pentru o zi de birou sau una relaxanta de weekend. Recomand ca background music sau pentru masina.

Download: Falling, Forever, The Wire, Don't Save me, Days are gone

As fi vrut sa mai ascult si albumul celor de la Chrvches- ‘The Bones Of What You Believe’ si revelatia Willis Earl Beal- ‘Nobody Knows’, dar nu am apucat. Poate in octombrie.


Voi ce ascultati toamna asta?

No comments:

Post a Comment