Thursday, June 20, 2013

Top Social Brands 2013

Azi am fost prezenta la conferinta organizata de Biz pentru prezentarea rezultatelor unui studiu despre Top Social Brands 2013 in Romania. 


Inainte insa, am avut ocazia de a asculta cateva prezentari interesante despre social media si situatia pe piata nationala.

Catalin Tenita (Managing Partner Treeworks) a inceput prin a ne vorbi despre 30 ani de Social Media, sau mai bine zis, despre brandurile memorabile lui, din copilarie si pana acum. "Brandurile sociale sunt cele care tind sa se imprime in mentalul diversilor si sa ramana acolo" spuena Catalin si sunt de acord cu el. Mai mult decat atat, pentru a putea fi numit brand, trebuie sa proiectezi incredere, sa ai un grad de semnificatie pentru acea persoana, sa fie ceva diferit si sa ai ambasadori de cauze.

Costin Cocioaba (Owner, reFresh.ro) a continuat cu o prezentare interesanta, foarte bine structurata si cu informatii utile, cu tema "Campanii pe Facebook sau bloguri?"
Cateva detalii care merita retinute
- Facebook => avantaje: targetare prin continut si ads, o proprietate online in plus- se comporta ca un publisher, cifre de audiente clare
                  => dezavantaje: nu exista o arhiva, continut volatil, nu poti structura informatiile, nu are indexare, modificari frecvente, reach de max20%

- Bloguri=> avantaje: content si comunitati, rezultate imediate- bun pentru criza de PR sau lansare produs/serviciu, rezultate pe termen lung- continut indexabil
             => dezavantaje: putine bloguri pentru campanii, lipsa unei auditari a audientei la nivel individual, e greu sa strangi date de la toti bloggeri, sunt mai mult implicate celebritatile si A-listeri.

- Mai bine un mix intre campanii pe blog si pe facebook (de ex. Campanie Belvita, mic dejun in doubledecker pentru bloggeri, apoi campanie pe Facebook)
- Facebook- noi recomandam strategie de Fb pe termen lung
  Blog- one time, short, pentru campanii specifice

- Cea mai dezvoltata nisa de blogging in romania- fashion, mai putin activi pe Twitter, mai mult pe Instagram.

Cristina Popescu (Director Comunicare Corporativa, Danone) ne-a vorbit despre Social Media din perspectiva unei companii. Ne-a povestit despre Campania drumului laptelui- cum se face laptele si succesul acesteia, mai ales pe bloguri si a vorbit si despre brandul Activia, care se pare ca este a 4a comunitate activa din lume pe Facebook (nu sunt sigura despre asta, poate am inteles eu gresit). Danone de Baut este o alta campanie mentionata, reusind in 2 luni sa stranga 40.000 like-uri.
Un lucru care mi-a placut si pe care l-am retinut din prezentarea ei este urmatoarea fraza:  "Atunci cand cineva doreste sa cumpere ceva, intai intreaba familia, apoi prietenii, apoi se uita pe social media." True!

Cristian Manafu (manafu.ro si Evensys) a avut o prezentare plina de informatii interesante numita "Next level in Social Media"

Bine de stiut:
- Snapchat- O mare nebunie in America momentan, nu crede ca va prinde si in Romania
- Facebook a ajuns la 6 milioane conturi in Romania
- Trilululu are 2.300.000
- LinkedIn- 671.906
- Blogging- 67.526 bloguri monitorizate
- Big 4 Social Media in Romania- Facebook, Wordpress, Twitter, Youtube-cele mai active
- In Crestere- Facebook, Wordpress, Instagram, Whatsapp
- In Stagnare- Youtube, Google+, LinkedIn, Foursquare
- In Scadere- Pinterest, Vine, Twitter (e pe duca incepand din ianuarie, in Romania)
- Top twitter Vodafone 7000 followers, in comparatie cu Liedl 900.000 fani Facebook, dar s-a inregistrat o crestere foarte mare in Martie pe Twitter din cauza Coca Cola, cu campania "Hai sa mancam impreuna"=> brandurile pot creste un anumit mediu online
- Next level nu inseamna insa next social network
- 96% dintre romanii conectati la media isi iau informatiile din stiri, televiziuni

A urmat apoi Marta Usurelu, cu rezultatele studiului Top Social Brands, aflat la a 5a editie.

Bine de stiut:
- Cum vad companiile Social Media in Romania- toata lumea vrea Social Media, vor rezultate mari dar nu au curajul sa faca proiecte mari, deobicei prefere sa copieze idei deja folosite, nu inoveaza, dar numarul companiilor care intra in Social Media creste
- Studiu facut in perioada Feb2012-Feb2013
- S-au luat in calcul o multime de activitati care se pot face online, de la blog de companie sau de brand, pagina Fb, aplicatii FB, Twitter, Wikipedia si altele=> un element eliminatoriu era faptul ca participantii trebuiau sa aiba minim 3 din aceste activitati pentru a intra in cursa
- New entry- 16 branduri- Coca Cola, Matache macelaru, f64 etc

Top 10 Social Brands Romania- 10. Orange, 9. Ford, 8. Coca Cola, 7. Cosmote, 6. Heineken, 5. Pepsi, 4. Avon, 3. Danone, 2. Samsung, 1. Vodafone

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=af9d60e049&view=att&th=13f384220c72dcdb&attid=0.3&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_QGu7bfv6kfbAPuF4Eo08q&sadet=1371737202224&sads=6J-OymAPUOtHCNXe8QwQtexlI9c

Mai multe detalii veti gasi pe pagina online oficiala Biz si in revista format fizic, incepand de maine!

No comments:

Post a Comment